Welkom op de website van Fairtrade Gemeente Culemborg

Fairtrade aanwezig op Nationale Kersenparty 2018

Vrijdag 22 juni werd voor de 2e keer de nationale Kersenparty gehouden. Dit jaar was Culemborg gastgemeente en werd het netwerkevenement gehouden bij Werk aan het Spoel. Ongeveer 300 ondernemers uit de regio waren aanwezig op deze netwerkbijeenkomst. Wij hebben hen verteld wat er komt kijken bij het fairtrade ondernemerschap en vooral hoe makkelijk het is om fairtrade ondernemer te worden. Ook hebben we gesproken met de burgemeesters van Buren en Neder-Betuwe. Beide gemeenten zijn nog geen fairtrade gemeente, we hebben enige uitleg gegeven wat het inhoudt om fairtrade gemeente te zijn en onze hulp aangeboden aan eventuele enthousiaste vrijwilligers in Buren en Neder-Betuwe. Tot onze verrassing kregen alle aanwezigen een goodiebag met onder andere de door ons ontwikkelde fairtrade Tony Chocolonely reep met de Culemborg 700 wikkel, een mooie afsluiting!