Fairtrade-gemeente in actie met reep

Na een eerste introductie bij ondernemers en organisaties, is de bijzondere fairtrade jubileumreep Culemborg 700 nu ook bereikbaar voor particulieren. Niet alleen te bestellen, maar ook via een actie te bemachtigen. Vanaf 1 maart zijn er 4 maandelijkse kleurplaatwedstrijden bij het Weescafé. Vanaf 21 maart is het een maandje kleuren bij Lekkers aan de Lek. De Wereldwinkel koppelt in maart de (h)eerlijke reep aan de aankoop van een ‘Geluksproduct’.

Vrijwilligers van de gelijknamige werkgroep zetten met deze reep de stad als fairtrade-gemeente weer op de kaart. Een titel die zij wisten te behouden, door met succes eerlijke handel bij winkels, scholen, organisaties en bedrijven onder de aandacht te brengen. De landelijke jury gaf hun de uitdaging mee om het thema fairtrade te verdiepen. Op verzoek van de groep inventariseert fairtradeschool de Werfklas zo het fairtrade-assortiment bij supermarkten, iets waarmee ook zij haar titel weer dik verdient.

Natuurlijk is het Culemborg700-jaar voor de creatievelingen van Werkgroep Fairtrade Gemeente Culemborg nog niet afgelopen. De boer op met de reep als relatiegeschenk of als onderdeel van een kerstpakket. Een facebookactie bedenken. Chocolade laten proeven met de zo geliefde chocoladefontein. Winkels, scholen en organisaties evenzo warm maken. Wie zich daar ook voor wil inzetten, is van harte welkom bij deze enthousiaste groep. Informatie: www.fairtradegemeenteculemborg (ook op facebook en twitter). Bestellingen: http://www.culemborg700.nl/portfolio/fairtrade-tonys-chocolonely-culemborg-700/